Fågelskit!

Imorse när jag cyklade till jobbet, träffade något min axel. En jättestor fågelskit! Kändes som en persika som mosades vid träffen. Väldigt äckligt, men tur att jag inte fick det i ansiktet. Fick höra på jobbet att det betyder tur när det händer. Det hoppas jag verkligen, för det är jag värd!:)

Igår hade vi hälsokontroll på jobbet. Vägning, mätning, BMI, blodtryck, midjemått och så skulle man svara på en massa frågor. Det var även ett cykeltest, där man mätte pulsen. Själv har jag känt mig ganska förkyld sista veckan, men jag lyckdes få väldigt bra resultat. Jag hamnade som elitidrottare i båda testerna!:) En av hundra hade så bra av dem företagssköterskan mätte. Nu behöver jag kanske inte träna så mycket inför Lidingöloppet!;)

På kvällen var jag och Jimmy hos Margit, Jimmys mormor, och blev bjudna på typisk söndagsmiddag. Skalad kokt potatis, två olika stekar, brunsås, kokta grönsaker, gelé och inlagda gurkor. Väldigt gott! Hon tvingade oss att äta väldigt mycket. Efteråt fick vi banankaka och småkakor. Kul att träffa henne. Inte vanligt att klara sig helt själv och vara så pigg när man ska fylla 90.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0