Kräftskiva i Hofterup!

Efter matchen körde vi ut till Max och Evelinas kräftskiva i Hofterup. Isabel och Marcus åkte med oss. Det var många som var där. Sammanlagt var vi nästan 30 stycken. Peter och Celias bil blev provkörd av många. Grillen sattes på efter en stund och killarna mös med en omkopplad dammsugare och glödande kol. Innan maten blev det en tipsrunda med frågor om tidigare kräftskivor. Själv lyckades jag få 6 av 10 rätt med hjälp av andra och tur. Emil och Peter vann på 8 rätt. Sen blev det mat. Vårt grillade kött var gott. De flesta åt kräftor. Jag åt räkor. Det bjöds på bröd och ost. Det sjöngs massor av snapsvisor. Själv höll jag mig till läsken, då jag körde. Efter maten blev det musik och dans. Lasse hade med sig en pinata från Mexiko. Efter att många hade försökt slå sönder den både med ögonbindel och utan, så blev det Mackan som lyckades. En del bastade på kvällen. Efter att ha varit en väldigt skön dag, så blev det en väldigt kall kväll. Vid ettiden åkte jag och Jimmy hem.

Hopp, Emil och Per med dammsugarenKjell, Dress, Lasse och IsabelBetty och MaxMästerfotografen!Max och Pinatan har tappat hattenKjell tar i för allt vad han har...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0