Långfredagen

Det blev först en lång bilresa till Älmhult för att döma seriepremiären i division 2 mellan Älmhults IF och Rödeby AIF. Strålande sol och det kändes som sommar. Senad och Branimir var AD och jag tyckte samarbetet fungerade bra. Jag hade observatör på matchen. Det är alltid givande att höra vad man kan förbättra och kul att höra vad som är bra. Första halvlek kändes som en premiär från alla håll. Rödeby hade mest spel, men Älmhult var riktigt nära att göra mål i någon snabb omställning. I andra halvlek tog Rödeby över mer och mer. De skapade chanser och vann närkamper. Efter en kvart kom ledningsmålet för bortalaget. Älmhult hade några snabba spelare på kanterna, som kom upp några gånger, men annars hade Rödeby kontroll på matchen. De gjorde två mål till och vann med 3-0. Kul att komma igång att döma serierna! Jag lyckades få ett riktigt skavsår på höger häl, som inte var alls skönt sista kvarten.

Jag kom hem vid 18-tiden. 18.30 skulle vi vara på 30+30 årsfest i Bunkeflostrand hos Emma och Fredde. Lagom med tid!:) Vi hann nästan. Fredde och Emmas hus var riktigt fint. Det bjöds på fördrink och chokladdoppade jordgubbar. Smaskigt! Av oss och flera andra fick de en glasskål, en pion och ett presentkort på en trädgårdsaffär. Vi gick en klurig tipsrunda, som några i min grupp förstörde redan från början, så vi inte hade en chans att vinna!;) Istället kom vi på delad förstaplats i musiktävlingen från 80-talet. Måste medge att det inte berodde på mig, även om jag kunde några frågor. Det bjöds på riktigt god mat! Pajer till förrätt, fläskfilé med potatisgratäng till varmrätt och kladdkaka med glass och grädde till efterrätt. Trevlig fest med roligt folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0