Påskafton

Lika härlig dag som tidigare i påsk! Jag åkte till Sandby på förmiddagen och vattnade blommor och tog in tidningarna till mina föräldrar som var i Stockholm och hälsade på Anneli.

Sedan var jag AD till Dragi i derbyt på Sandbyvallen mellan Södra Sandby IF och Dalby GIF i herrsexan. Riktigt mycket folk och härlig stämning. Sandby började bäst och gjorde tidigt 1-0. De pressade på för mer, men istället fick Dalby in en kvittering. Dalby satte sen två kanonskott i medvinden från långt håll och Sandby kändes stressade. Dalby ledde med 3-1 i paus. I andra halvlek reducerade Södra Sandby tidigt och fortsatte sen sin jakt på fler mål. Dalby hade inte mycket spel i andra halvlek, men hade några riktigt farliga lägen på fasta situationer. Sandby lyckades vända matchen och vann till slut med 4-3. Publiken bjöds på snygga mål och ett kul derby.

På eftermiddagen åkte jag och Jimmy hem till Jimmys mamma och Bosse och åt påskmat ute i det fina vädret. Tobbe och Therese var också där. Lugn och trevlig påskafton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0