Rekord på träningen!

Lite kallare, men fortsatt skönt träningsväder. Igår när jag kom till träningen var omklädningsrummet fullt. Kul att se Stina, Hanna, Evelina och Anna! Vi var 19 stycken och det måste vara det mesta vi har varit på en träning i år. Vi värmde upp med hälften i mitten och hälften utanför. Pass, volley, lår-volley, bröst-volley och nick. Sedan blev vi indelade i tre lag. Det gällde att hålla bollen inom laget och det var två lag mot ett. De som var själva hade fria tillslag och de två lagen hade ett. Första rundan gick inte så bra. Rörelsen var dålig och det spelades bort många bollar. Efterhand blev det bättre. Vi gjorde sen om det en runda med två tillslag och det såg mycket bättre ut. Vi hade sen tävling. Ett lag skulle få ut fem bollar från planen. Det gick bättre och bättre för lagen eller om vi var sämre och sämre på att hitta varandra. Det kändes som det sista. Vi spelade sen på stor plan. Stundtals tyckte jag det såg riktigt bra ut för mitt lag. De "nya" (Stina, Evelina, Lydia och Hanna) i mitt lag tog för sig bra. Vi gjorde en del mål och hittade varandra, men tempot hade kunnat vara högre. Vi avslutade träningen med några rundor med snabba fötter! Hoppas vi kan fortsätta vara många på träningarna! Det ger mer konkurrens och man kan göra roligare övningar! Laget till Svalövsmatchen ser till stora delar ut som det vi spelade med mot Eskilsminne. Lovisa och Jessan är tillbaka, men Annie kan inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0