Träning

En härlig vårkväll. Vi var många som var sugna på att träna dagen efter träningslägret och en tuff match. Kul! Vi började med kvadraten. Vi fortsatte med en passingsövning, där man skulle passa i ett timglas och följa bollen. Bra koncentration, trots en del konstiga studsar. Vi körde styrka. Jag började kasta bollar till Elle och Jessan, som skulle göra 15 nick-situps. Vi bytte och gjorde därefter 15 armhävningar. Detta gjorde vi tre gånger. Vi spelade sen med tre lag, där två lag skulle spela mot ett. Det ensamma laget hade fria tillslag och de andra hade två. Stundtals såg det bra ut, men under vissa delar tillät vi det ensamma laget ha bollen alldeles för mycket. Vi spelade sen med två lag. Det gällde att göra mål i två konmål. Ett på varje sida. Mitt lag hade Tilda, Carro och Lovisa där bak och Fitore, Egzona och jag framför. Det andra laget började bäst, men efterhand kom vi in i spelet och vi pressade bra. Matchen slutade 1-1. Vi gick sen över till att spela på större plan med elvamannamål. Camilla stod i ett och Claudio i det andra, efter tio minuter bytte vi sida. Mitt lag vann första matchen. Fitore fick till några riktigt hårda skott. I andra matchen tog de andra ledningen, men vi lyckades vända och även vinna den. Vi avslutade träningen med snabba fötter. Riktigt kul träning med mycket spel!

Kommentarer
Postat av: Olle

Hille nickade du för mycket på de hårda bollarna?:-)..D var ju jag som du kastade till..Hihi..

2011-04-06 @ 17:17:55
Postat av: Helena

Måste ha gjort det, men Olle och Elle är väldigt likt!;)

2011-04-06 @ 22:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0