Backarnas FF - HBK

Backarna låg på kvalplatsen inför den här matchen. I somras förlorade vi med 4-1, efter en riktigt dålig insats. Nu kom vi till spel med bra lag igen, trots att några var bortresta, Jessan jobbade och Annie var sjuk. Vi startade med Josse - Liri, Lina, Emma, Carro - Annika, Elle, Malin, Sofie I - Sofie L - jag. Tilda, Olinda och Sandra var avbytare. Planen var riktigt blöt, utom på ena kanten, efter allt regnande. Det var bara att gilla läget och försöka hålla bollen på marken.

Claudio var laddad inför dagens match

Det börjar regna lagom till matchstart. Vi börjar matchen riktigt bra och tar direkt tag i bollen. Alla är på tå och vi vinner mycket boll. Tidigt börjar vi skapa bra chanser. Annika har ett skott, men målvakten kommer ut bra och täcker. Jag spelar sen fram Elle till ett friläge, men målvakten räddar igen. Sofie L har sen ett bra läge, men det vill sig inte. Sofie L spelar fram mig bra, men målvakten hinner precis ut och räddar framför fötterna. Backarna sticker upp med några snabba omställningar, men vi reder upp det. De har även några hörnor, men vi är riktigt bra i straffområdet idag och det blir aldrig riktigt farligt. Vi fortsätter att skapa chanser. Sofie I skjuter från långt håll och även Malin har ett bra skott. Annika kommer runt på kanten och slår in bollen, men det första målet dröjer. Efter 27 minuter kommer äntligen vårt mål. Vi har ett bra anfall som börjar med en riktigt bra boll från Liri till mig. Annika får sen bollen i straffområdet. Hon har bra skottläge och målvakten kommer ut. Istället för att skjuta passar hon kyligt till Sofie I, som kan rulla in bollen i öppet mål. Vi fortsätter att pressa backarna. Jag kommer runt på vänsterkanten och in i straffområdet. Sofie L har tagit sig in bra i straffområdet och jag försöker spela henne snett inåt bakåt, men backen är där och bryter med tån. En stund senare kommer 2-0. Sofie L spelar fram mig och jag kommer fri mot målvakten. Jag rundar henne och lägger in bollen mellan henne och en back som kommer med full fart. Kort därefter har jag ett friläge till. Jag kommer runt målvakten, men bollen tar i insidan av stolpen. Vid bortre stolpen kommer Sofie I med bra fart, men hon lyckas få bollen precis utanför stolpen. Annika slår några riktigt bra frisparkar, men det står 2-0 efter första halvleken.

I pausen snackar vi om att inte slappna av och fortsätta att ge allt. Backarna har bytt målvakt till andra halvlek och deras målvakt hade blivit anfallare. Vi startar riktigt bra och tidigt kommer 3-0. Emma slår en lång boll till mig. Jag kommer fri mot målvakten, går förbi henne och lägger in bollen i mål. Sen rullar det på. Tilda kommer in som yttermittfältare. Några minuter senare ställer vi om snabbt. Sofie L lägger ut bollen till Annika, som ser att målvakten är långt ut och skjuter in bollen vid första stolpen. Två minuter senare är det dags igen. Jag får fram bollen till Tilda vid mittlinjen. Hon spelar vidare till Sofie L. Sofie får in bollen till Annika som gör 5-0. Innan det har gått en kvart av andra halvlek kommer 6-0. Vi får en hörna, som Annika slår in mot bortre stolpen. Lina kommer ensam mot bollen och kan säkert nicka in bollen vid bortre stolpen. Nu byter Backarna målvakt igen. Vi fortsätter att spela bra ett tag till, men deras målvakt räddar dem från att bli tvåsiffrigt. Sofie L kommer runt på vänsterkanten och spelar in till mig framför mål. Jag lägger bollen mot första stolpen, men målvakten gör en riktigt bra fotparad och räddar. Annika har några bra lägen och även Sofie, men målvakten räddar. Backarna får sen en skada och vi kommer ur rytmen. Med 20 minuter kvar kommer onödigt en reducering av hemmalaget. De kommer in från högerkanten och skjuter mot mål. Lina får skottet på benet och bollen går i en båge över Josse och in i bortre delen av målet. Olinda kommer in. Vi tar tag i vårt spel igen och skapar chanser. Jag kommer sen fri mot målvakten och försöker gå förbi henne. Hon missar bollen och träffar min vrist. Vi får frispark precis utanför straffområdet och målvakten blir varnad. Annika slår frisparken stenhårt mot mål, men målvakten lyckas rädda bollen till hörna. Vi fortsätter att kämpa på. Spelet störs av ytterligare en skada på en hemmaspelare. I slutet gör vi 7-1. Sofie L spelar fram mig. Jag kommer fri mot målvakten från kanten. Hon slänger sig och jag chippar in bollen i mål. Vi hinner inte göra fler mål, men det blir en solklar seger med 7-1. Äntligen får vi sjunga vår segersång igen!

Riktigt kul att vinna och alla gör en bra match. Josse var säker på de bollar hon fick på sig. Hela backlinjen höll ihop bra och hade bra framspelningar. Malin och Elle kämpade riktigt bra på mitten och vann mycket boll. Sofie I och Annika var bra defensivt och bidrog med mycket offensivt. Båda gjorde mål. Sofie L var efter alla sina underbara framspelningar värd att göra mål. Själv kändes det riktigt kul. Skönt att få göra mål igen, men det borde ha blivit några till. Bra inhopp i andra halvleken av Tilda, Olinda och Sandra. Bäst var Annika och Sofie L, som jag tycker båda gjorde sin bästa match för säsongen. Nu tycker jag vi fortsätter att vinna några matcher till, för det här var roligare än att förlora. Närmast väntar Svalöv på torsdag!

Glada efter matchen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0