Bröllopsfest!

På lördagskvällen var vi bjudna till Sofie och Rikard i Oxie. De gifte sig i april, men det var inte många bjudna då. Vi visste inte ens om det. Nu bjöd de hem både kompisar och släktningar på en bröllopsfest. Vi fick först välkomstdricka och snittar. Vädret var riktigt dåligt, men det blev varmt i partytältet när alla 50 gästerna hade satt sig för att äta. Vi parades ihop med lappar. Jag fick en där det stod Knatte och fick sitta med Tjatte och Fnatte. En av Rikards systrar och Fredde. Det bjöds på potatissallad, grillad kycklingfilé och bröd. Till efterrätt blev det kladdkaka med grädde. Allt var riktigt gott! Efter maten var det presentöppning. De flesta hade gått ihop och köpt saker tillsammans. Av oss och en massa andra fick de en grill med tillbehör. Mest nöjda blev de nog av de 68 påsar grillkol, som stod på garageinfarten.;) Jag fick träffa Linn och Erik för första gången. Vi hade väldigt kul, så tiden gick fort. Vid tvåtiden började jag bli trött, men klockan var nog närmare halv fyra innan vi hade fått in Peter, Celia och Lars i bilen.

JimmyMingelMaria tar matPå plats i tältet.Fredde och jag
Rikard läser upp ett kort.Sofie visar upp en present.Rikard öppnar ett stort paket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0