Provmatch

I lördags tog jag tåget till Växjö för att döma min första provmatch i söderettan. Östers IF - IFK Norrköping DFK på Värendsvallen. Perfekt väder och en fin plan. Jag hade hjälp av Ola och Simon, två duktiga och trevliga AD. Norrköping hade fastnat i en trafikolycka på vägen och matchen blev uppskjuten i 20 minuter. Öster ledde med 1-0 i paus och vann sen med 3-0. Det var en kul match att döma med bra stämning på och utanför plan. Efter matchen kom Susanna med en del tips!

Jag hann precis med ett Öresundståg hem. Först fick jag en chock när jag kom in på tåget. Det kändes som en bastu och jag tänkte nästan hoppa av. Jag gick fram några vagnar och där var det AC på. Skönt!

Jag kom hem till ett regnigt Malmö och hittade efter lite problem Perssons Kök & Bar. Bosse fyllde 60 år och hade bjudit släkten på mat. Själv fick jag en efterrätt. Vi stannade ganska länge, innan vi begav oss hem i ösregnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0