Jullovet som försvann

I tisdags hjälpte jag till på Lundaspelen i hallen i Revinge. Anita, Sanna, Johanna och Emma var också där. Vi började med att plocka fram i kiosken. Jag och Johanna började att stå i kiosken och Emma och Sanna skötte resultatrapportering. Det uppstod snabbt ett problem, då det inte dök upp några domare. Plötsligt anmälde sig en förälder frivilligt. Han var tydligen elitdomare. 10 minuter sent kom matcherna i gång. Under perioder var kiosken välbesökt. Jag bytte av Sanna ute i hallen mitt på dagen och även Emma fick stå i kiosken när Anita tog över mobilrapporteringen. Kul att kolla på matcherna, men svårt med reglerna. I några matcher blev det massor av mål, medan andra matcher kunde gå över fem minuter då ingen av lagen gjorde mål. Under förmiddagen blev jag uppringd av jobbet. En person hade blivit sjuk och vi behövde folk. Jag sa att jag kunde komma efter mitt pass. Jag skulle egentligen gå vid 16, men Anita var snäll och släppte mig lite efter 15.

Nu har jag jobbat i tre dagar i rad och får kanske även jobba på nyårsafton. Ganska lugnt på jobbet, men har man planerat att vara ledig så är det ju skönast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0