Första träningen!

Ingen fotbollsträning på 1,5 månad och nu var det äntligen dags. 20.15-21.45 på konstgräset i Dalby. Jag var inte direkt sugen innan, kände mest för att sova. Väl på träningen är det alltid skönt! Vi var 13 stycken. Uppvärmningen bestod av olika sorters löpning blandat med teknik (pass, volley, knä-volley, bröst-volley och nick). Sedan skulle vi driva mellan koner och göra ett ryck. Därefter skulle vi hålla bollen inom laget. Elle var med i det laget som hade boll. Vi fick varsitt nummer. När Claudio sa ett nummer skulle den i det laget som inte hade bollen, springa ett varv runt konerna. Riktigt jobbigt när man väl sprang. Under tiden personen sprang skulle det laget som var fler hålla bollen inom laget. 6 pass gav en poäng och brytning för det andra laget gav en poäng till dem. Första rundan gick det inte så bra och det blev mest brytningar. Efterhand blev det bättre och rörelsen och passningsspelet fungerade bra. Sista omgången vann mitt lag med 4 passpoäng och 7 brytningar. Vi övergick sedan till sjumanna-spel. Det är alltid kul att spela. Bra tempo och spel för att vara första gången på länge. Själv började jag få ont i fotlederna i slutet av spelet. Jag har nog tappat mina muskler där och så orkar de inte hänga med i mina snabba vändningar.;) Vi avslutade träningen med snabba fötter med ryck och sen joggade vi ned. Riktigt kul träning! Bra jobbat av alla! Roligt att ha med mycket boll i konditionsträning, då glömmer man bort att det är jobbigt! Elle imponerade stort efter träningen, då hon kunde alla namn på nyförvärven. Det måste ha varit nybörjar tur så här på första träningen på väldigt, väldigt länge.;) Tyvärr kan jag inte träna på två veckor nu, så det blir spännande att se i vilken form jag kommer till Nils Holgerssons cupen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0