Härlig lördag!

Jimmy tränade på Friskis på förmiddagen och jag tog mina inlines ut till Husiegården. Husie IF - IF Böljan i damtvåan var matchen som jag skulle döma. Goran och Henrik var AD. Henrik jobbar också på Skånemejerier, fick jag reda på. Det var riktigt varmt och planen var bra. Böljan började bäst, men efterhand kom Husie in i matchen. I sista minuten lobbar Husies anfallare in 1-0. I andra halvlek hade Husie mest chanser, men det var Böljan som gjorde det enda målet. Det blev lite mer närkamper i slutet och det var riktigt svettigt på planen.

Efter matchen hämtade Jimmy mig och vi körde till Kåseberga. Anneli var nere och hälsar på och vi passade på att fira hennes födelsedag en dag i förväg. Vi gick upp till Ales stenar och åt picknick. Mamma hade bakat tacopaj och laxpaj. Till efterrätt blev det hallonkaka med vaniljsås. Riktigt, riktigt gott! Vädret var hur härligt som helst. Jag och Mikael var nere och kände på vattnet, men det var kallt. Anneli fick en löparjacka i födelsedagspresent av mig och Jimmy. Hon verkade gilla den, så jag hoppas hon använder den mycket!

JimmyAnneli och MikaelMamma och pappaFin utsikt!Anneli och Mikael värmer sig i slänten.Anneli, Jimmy och pappaLångt upp!Jag vid havetAles stenar

Vi åkte hem och var hemma vid halv åtta. Jag hade först tänkt åka till Hardebergafesten, men kände mig ganska trött, så istället tog vi bilen till Strandhem. Emma, Lars, Per och några till var där. De åt grillat, men jag och Jimmy var inte alls hungriga. Det blev en omgång kubb, som mitt lag förlorade. Vi pratade mycket cykling, då några hade cyklat Ringsjön runt. Vi åt sen tårta. Då hade jag blivit mindre mätt och kunde få i mig en bit. Det var en jättehärlig kväll, med undantag från myggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0