Stockholm

I måndags morse åkte jag tåg till Stockholm, för att hälsa på Anneli. Jag kom upp vid halv tre. På kvällen hade vi tänkt att springa, men Anneli ångrade sig. Istället blev det god sushi och vi hyrde tre filmer. Vi började att titta på Hereafter. En bra film, men både jag och Anneli somnade.

Igår förmiddag tittade jag klart på filmen och den var riktigt bra. Jag var sen ute och sprang runt Kungsholmen. Klumpiga jag lyckades göra värsta vurpan på en liten rot eller sten, när jag var på andra sidan ön. Jag skrapade upp hela armbågen och blev helt jordig på händer, knän och axel. Jag fick snabbt resa mig upp för att inte skämmas för mycket och fortsätta jogga hemåt. Milen tog drygt en timme, så det gick inte så snabbt varken före eller efter fallet.



När Anneli kom hem, tog vi en joggingrunda till. Drygt 6 km på 40 min i ösregn. Vi blev riktigt blöta. Oskar var hemma när vi kom tillbaka. Vi gjorde korvgryta med nudlar och tittade på nästa film. Conviction. Även den var riktigt bra och den här gången lyckades alla vara vakna. Vi elvatiden gjorde vi rabarberpaj och åt den med vaniljsås. Riktigt gott! Hela tog slut.

Idag har jag mest bara tagit det lugnt. Jag har varit ute en sväng och gått till Rålambshovsparken. Vädret är ok, men inget badväder. Jag tittade precis på den sista filmen, Biutiful. Den var lite lång, men väldigt bra gjord och gripande.

Nu ska jag och Anneli snart åka till Råsunda och titta på fotboll. AIK - IFK Norrköping. Jag hoppas på en bra match med några snygga mål!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0