Träning med Linus

I fredags passade Jimmy på att jobba, för att inte få för många lediga dagar i rad. Själv cyklade jag till Stadion, för att köra ett träningspass med Linda. Det var riktigt varmt. När vi kom, tränade ett gäng väldigt vältränade friidrottare. Stavhopp, höjdhopp och längdhopp. En av dem visade sig vara Linus Thörnblad, som vi naturligtvis var tvungna att fotografera. Det var säkert fler som man kanske borde veta vem det var. Jag och Linda tog en lugn träning. Några varv som uppvärmning och sen 8 stegringslopp på 100 meters banan.

Linda har nästan lika stora rutor som Linus.Linus springer nästan lika fort som vi!;)

Vi gick sen ner till ribban och köpte en baguette på vägen. Det var riktigt härligt nere på stranden. Vi fegade och kände bara på vattnet, men det var riktigt skönt.

Vid tretiden åkte jag hem. Jag och Jimmy skulle köra en timme TMI med David på Johanneslust. Ett riktigt tufft pass. Man skulle först springa 2 varv i salen och sen göra 20 frivändningar, 20 rysshopp, 20 armhävningar, 20 knäböj och 20 rodd. Jag hade alldeles för tungt på min stång och fick ta av till 5 kg på varje sida. Det blev ändå riktigt, riktigt tungt. Det gick knappt att göra armhävningarna med knäna i efter de två inledande övningarna. Detta skulle upprepas fyra gånger med löpning mellan varje och avslutas med löpning. Vi hade sen stafett och avslutade med magträning. Riktigt härligt efteråt!

På kvällen grillade vi kött och hade nypotatis till. Efter maten åkte vi ut till Jimmys pappa för att fira honom med en blomma. Han öppnade inte, så vi fick ställa blomman utanför. Istället åkte vi till Rikard och Sofie och tittade på Moldavien - Sverige. Peter var också där. Det kändes som Sverige hade lite flyt i inledningen, så det blev en säker seger. Nu börjar det se bra ut i gruppen. Hoppas de kan slå Finland också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0