Träning

Vi var 14 stycken på träningen. Emma hjälpte dessutom till att stå i mål. Vi började med uppvärmning med mottagning och pass. Vi spelade sen sju mot tre med två tillslag, när de som jagade bröt var det tre från det spelande laget som skulle in och jaga på den andra spelplanen. Därefter spelade vi med två tillslag. Det ena laget skulle göra mål på båda målen och det andra bara försvara. Vi började att göra mål, men det tog ett tag innan Elle fick in bollen. Vi gjorde i slutet fyra snabba, när jag och Annika gjorde ett var och Fitore två. Det andra laget skulle sen försöka göra mål. Jessan överlistade snabbt Emma med ett inlägg (?) som slank in vid första stolpen. Vi höll sen tätt och vann med 5-1. Vi gick sen över och spelade på stor plan. Stundtals bra spel från båda lagen. Tror vi gjorde några fler mål på Claudio än vad Emma fick släppa in. Själv höll jag på att göra en riktig bicykleta på ett inlägg från Elle. Skottet lurade Claudio och gick in i mål, men jag skulle ha slängt mig också.;) Synd att Milan hade gått, för jag hann även med ännu en tåfis i mål. Vi avslutade träningen med löpningar med riktningsförändringar. Träningen gick väldigt fort, men så brukar det vara när man har skoj! Efter träningen berättade Stina att hon skulle sluta/ta uppehåll från träningen, för hon tyckte inte hon hann med både jobb och fotboll. Vi hoppas hon ändrar sig och kommer tillbaka om ett tag riktigt spelsugen! Imorgon är det match mot TFK Nova i Eslöv. Jag lovar att hålla tummarna från Stockholm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0