Fotboll, fotboll, fotboll och lite annat

Lördagen började med ett besök på Knutsvallen. Herrarna har spelat bra som nykomlingar i fyran och jag var kände för att titta på dem. Ganska mycket folk och härligt väder. Åsum tog ledningen, men innan halvleken är slut hade HBK vänt till 2-1. Sen fick jag veta att det blev vinst med hela 7-2. Synd att jag missade den andra halvleken. Jessica och Petter gifte sig senare på dagen i Hardeberga kyrka. Jag antar att det blev lyckat!

Själv åkte jag till Dalby IP, för att vara AD i matchen Dalby GIF - GOF IF. Det var riktigt varmt på konstgräset. Det var en jämn match. Första halvlek slutade 0-0. Fötterna kokade och jag var tvungen att byta skor i pausen. I andra halvlek tog GOF ledningen. Dalby pressade sen på för att kvittera. Det skapades bra chanser åt båda hållen. Med några minuter kvar lyckades Dalby kvittera till 1-1. Det kändes som ett rättvist reslutat. Andra halvleken var betydligt bättre och spelades i högre tempo än första.

Själv hade jag inte fått nog av fotboll, så jag åkte till Sandby för att se Södra Sandby i Söderettan. När jag kom stod det 0-0, men det var Öster som hade varit närmast ledning i första halvlek. Tidigt i andra halvleken blev det rött kort till en Sandbyspelare för hands i straffområdet och straff till Öster. Öster satte straffen. Med en man mer på plan, så tryckte Öster på för att göra fler mål. Det blev bara ett mål till. Direkt på en hörna. Sandby kämpade på bra, men det räckte inte till. Kul att se Pilan göra så bra ifrån sig i ettan! Det skiljer en del i tempo mellan ettan och trean.

På kvällen skulle vi ut till Bunkeflostrand för att se om Bosse var hemma. Han fyllde år och vi hade tänkt att gratulera honom. Vi tog motorcykeln ut. När vi nästan var framme mötte vi Bosse, Marina och två av deras kompisar. De var på väg in till Malmö. Vi hann säga grattis i alla fall!

Vi åkte istället till Eslöv och hälsade på Ida och David. Johanna och Ida var också där. Vi fick först grillat. Det blev sen tre kubbmatcher, som jag, Jimmy och Johanna vann med 2-1 efter att Jimmy prickat kungen två gånger. Efter det gick vi in och värmde oss. Vi hade charader och vissa var trögare än andra. Kvällen avslutades med Buzz. Första omgången hängde jag bra med, men i den andra var jag sämst. Kul kväll, men det blev en kall motorcykelfärd hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0