Fotbollsträning

Igår var det äntligen dags för fotboll. Det var hur länge sen som helst som jag tränade. Vi var bara 10 stycken och nästan bara "gamlingar". Det var blåsigt och ganska kallt. Träningen började med hälften i mitten och hälften utanför med boll. Vi körde nick, pass, nick, volley, dubbelnick, bröst-volley och hoppnick. Vi fortsatte med kvadraten, där vi kör fyra mot två i mitten. De som är två har hjälp av fyra väggar. Alla hade två tillslag. Stundtals fungerade det riktigt bra, men ibland slarvade vi med passningarna. Vi avslutade träningen med spel först med utsparkar så fort bollen gick ut och sen vanligt spel. Själv gillade jag inte den första delen, men vi behöver verkligen träna på att vinna höga bollar. Jag tyckte vi fick igång vårt spel bra och alla tog bra löpningar. Båda lagen gjorde några riktigt snygga mål! Claudio hade lite tur och lyckades slå en tunnel på mig, där bollen gick in i mål. En nygammal målvakt var på träningen och gjorde väldigt bra ifrån sig. Jag tror de flesta kan på matchen i helgen, så jag hoppas vi kan ge Hallands Nation en bra match!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0