Träning

Inte lika många som förra veckan, då vi slog rekord. Vi började med passningar, volley, bröst-volley och nick, som jag körde med Elle. Vi spelade sen i en kvadrat. Fyra skulle hålla i bollen mot två stycken. De två hade hjälp av fyra väggar. Alla hade två tillslag. Stundtals var passningsspelet riktigt bra. Vi spelade sen tre mot tre med fyra mål och Elle var joker och var med i båda lagen. Liri, Egzona, Lina och Fitore fick gå iväg och möta PF02 i en match på liten plan. Det finns bildbevis på deras hemsida. Vi bytte sen så att jag, Sandra och Lovisa mötte dem. Vi fick hjälp av Hanna, som gjorde ett snyggt mål för oss. Jag tror matchen slutade lika efter riktigt jämnt och bra spel. De var så söta att spela med! Hoppas de tyckte det var roligt. Vi fortsatte sen med tre kvadrater med en boll och tre spelare i varje. Två och två skulle vi springa och få ut bollen från varje kvadrat. När man väl klarat alla, skulle man göra det igen. För en del gick det snabbare än andra. Tror vi inte var riktigt på tå ibland när de som jagade kom in. Annie och Liri tror jag lyckades på snabbast tid. Det var riktigt jobbigt att försvara! Vi spelade sen på stor plan. När man sköt ut bollen, fick man springa och hämta den och under tiden var det andra laget en mer. Mitt lag hade stora problem att få tag på Fitore. Hon var grym. Teknisk, målfarlig och jobbade till sig bollen hela tiden. Så här vill jag se henne alltid! Liri gjorde också det riktigt bra. Hela tiden på tå och tog steget före oss och bröt bollen. Vi spelade stundtals upp och och gjorde även vi några mål. Vi avslutade träningen med att springa idioten tre gånger. Själv var mina ben riktigt tunga och jag kom nästan sist varje gång. Annie var riktigt snabb och det gällde för de andra att hänga på. Bra jobbat alla! Nu laddar vi för matchen mot Olympic på söndag! Vi kommer att ha en tyst minut och spela med sorgeband, då Knut gick bort i förra veckan. Sedan kommer vi ge allt och förhoppningsvis ta tre poäng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0