Efterhippa

Sofie gifte sig i smyg i april och hade bröllopsfest i augusti. Hon fick ingen möhippa och därför hade planer gjorts för att överraska henne i lördags. Hon överraskades vid Värnhem och de åt soppa hemma hos Evelina. Jag mötte upp de andra på Laserdome vid 14. Vi delades in i två lag. Sofie, Maria, Emma, Annika, Evelina och Isabel var i det gula laget. Jag var med Celia, Anna W, Anna H, Thea och Emelie. Vi började med laserdome. Jag blev inte lika mycket skjuten som sist och hann även med att träffa andra. Av 38 stycken kom jag på 16:e plats, så det var en klar förbättring sen sist. Anna W var bäst av oss tror jag. Vi fortsatte med innecurling. Själv misslyckades jag helt med mitt första försök och fick en tvåa på mitt andra. Celia hade bra teknik och satte båda. Anna W lyckades pricka mitten. Vi körde sen boxning. Många jämna, tuffa matcher. Själv mötte jag Evelina och speciellt den andra matchen blev hur jobbig som helst. Jag var helt slut, när den var över. Vi hade sen sumobrottning. Riktigt roligt! Jag mötte Evelina igen och vann två jämna matcher. Den sista grenen var lasermission. Anna H var den enda som inte lyckades bryta någon stråle, men Anna W fick bäst tid tätt följd av Sofie. Vi var sen i relaxen och slappade. Mitt lag vann lagtävlingen. Jag fick 1:a pris, Anna W kom tvåa och Celia trea.

Vi var sen hemma hos Celia hela kvällen. Det blev mycket mat och dryck. Vi åt oliver, korv och kex till förrätt. Pajer och sallad till huvudrätt. Efterrätten blev gino (varma frukter med smält vit choklad) och glass. Anna höll i en vinprovning och det visades film från bröllopet. När jag gick hem, så hade inte chipsen och godiset kommit fram, men jag hade ändå inte fått plats med mer i magen.

Sofie verkade nöjd med dagen och vi andra hade också riktigt trevligt!

Laget som kom tvåa!Celia hittade en ny sport. Innecurling!Isabel mot Celia!Isabel och Celia i sumobrottning!Goda pajer till mat!Emma ser sugen ut på sitt glas under vinprovningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0