Första inneträningen!

Första inneträningen och första träningen med Harlösa. Vi har fått en innetid på söndagarna i den fina hallen i Harlösa. Det var väldigt länge sedan jag rörde en boll. Själv åkte jag direkt dit efter Yddingeloppet. Jag var lite trött och svettig. Vi var inte så många. Bara 12 stycken + Freja som tittade på. Extra kul att träffa Isac igen. Hon var precis som vanligt. Vi började med lite uppvärmning. Pass (ett och två tillslag), volley, lår-volley, bröst-volley och nick. Vi fortsatte sen att passa till varandra över hela hallen. Man skulle hela tiden få bollen av en viss person och passa till en annan. Sista timmen blev det spel. Två ganska jämna lag. Vårt lag tog lite tid att spela in oss, men efterhand blev det bättre och bättre. Riktigt skoj att spela inne igen! Josse var grym i det andra målet, så det var inte lätt att göra mål. I sista matchen fick jag byta lag och vi spelade med Emma i mål och utan avbytare. Det var riktigt jobbigt, men vi hittade varandra bra. Harlösa-tjejerna verkar vara ett riktigt bra gäng. Trevliga och duktiga på fotboll. Även några tjejer från Genarp var med. Kul! Det kändes som man var och provtränade i ett annat lag, för det var bara Annika, Josse och jag som var gamla HBK:are.

På kvällen träffade jag fler lagkompisar. Vi var och slutstädade på Sandbycupen. Jimmy var snäll och följde med och hjälpte till. Det gick snabbt och vi var klara på en timme. Belöningen blev en baguette!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0