Jogging och cross

Jag och Linda hade igår förmiddag träning med MFF igen. Det blev ett lugnt pass. Vi gick och joggade runt på löparbanan. MFF övade mycket avslut, så vi får hoppas att de gör lite mål i de avslutande matcherna.

Jag testade på kvällen cross på Friskis för första gången. Det visade sig vara ett roligt och jobbigt pass. Vi var 26 stycken som joggade bort till Pildammarna. Vi körde först styrka och lite löpning på gräset och i amfiteatern. Sedan var det dags för distansen. Vi sprang ungefär 2 km. Jag lyckades i början hänga med ledaren och en riktigt duktig tjej. Jag och en kille tappade sen, men jag var inte långt efter i slutet. De drog upp ett riktigt högt tempo. Vi avslutade med styrka och några intervaller upp och ner vid stadion. Jag får se till att vara med på fler sådana pass, för det kan ge bra resultat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0