Senaste veckan...

Förra torsdagen blev jag lite lat och det blev bara 60 min spinning på Heleneholm. Inte mitt favoritpass, men skönt efteråt.

I fredags hade vi höstträff med regiondamdomarna. Linda hade ordnat det mesta och jag hade hjälpt till lite. Vi var och åt på 45:e våningen i Turning Torso. Jill hade fixat god kyckling i ugn. Senare på kvällen blev det tävlingar och alla verkade nöjda. Elsa, Alicia och Cissi drog det längsta strået och vann. Den största godispåsen jag sett, tömdes nästan helt under kvällen.

Samlade för matNathalie försöker locka fram katten!Svårt att välja!Cissi, Elsa och Alicia visade sig bli det vinnande lagetMicke njuter och Camilla gör sig snygg..;)Linda sköter musiktävlingarnaDjup koncentration när finnarna sjunger...Bänknötarna!Nathalie gör sitt bästa med vitlökspressen...Tungan är rätt i munnen på Elsa och det visade sig ge segern över Sandra...

På lördagsmorgon var det frukost hos Linda och vi hade domarmöte. Alltid lika trevligt att träffa alla domarna!

Senare på dagen var jag på Malmö IP och dömde semifinalen i Svenska Spel F17 tillsammans med Malin och Karoline. Hammarby IF DFF - Kristianstads DFF. En riktigt jämn match, som Kristianstad vann med 1-0. Härligt med fotboll i det fina höstvädret.

I söndags var det dags för finalen. Kristianstads DFF - LdB FC Malmö. Nu saknades en del spelare, som hade åkt iväg för att spela landskamp. Jag dömde och Dijana och Karoline var AD. Kristianstad tog ledningen med 2-0 i första halvlek. I andra vände LdB och vann till slut med 3-2.

På kvällen var Jimmy och jag i Bunkeflostrand och hälsade på Isabell. Jimmy hämtade hem sina rullskidor, som han lånat ut i nästan två år.

I måndags var det dags för HIT. Svettigt som vanligt, men det känns att man gjort passet några gånger för det går bättre och bättre. Bonusen var plankan, jägarställning och burpees. Efter passet snabbade vi oss till St Markus vinkällare för buffé med TT. Jag började bli mätt redan efter förrätterna. Efter varmrätterna var jag proppmätt. När det var dags för efterrätt, så orkade jag inte smaka på alla. Bättre planering nästa gång, så att man inte missar det godaste. Allt var riktigt gott! Fisksoppan var nog godast. Magen var helt full och jag var mätt till halva dagen efter.

I tisdags körde jag TMI på Heleneholm mitt på dagen med Raid. Skönt att träna på dagen och vara ledig sen. På kvällen var jag i Lund och träffade Cecilia och Katrin. Vi åt på Gattostretto. Själv tog jag pasta med räksås och till efterrätt blev det vaniljpannacotta med björnbär. Väldigt gott och skönt att inte bli så mätt som dagen innan. Trevligt att träffa Katrin och Cecilia. Det var väldigt länge sedan sist. Synd att Emma inte kunde vara med.

Igår var jag, Dijana och Karoline i Borgeby och dömde en träningsmatch mellan Borgeby FK och Skånelaget F16. Det blev en match i högt tempo. Riktigt bra offensivt spel. Borgeby vann med 2-1, men det var väldigt nära att det blev fler mål åt båda hållen.

Igår skördade jag vår första paprika. Riktigt god!

Den färdiga!PaprikaplantanDen hamnade på leverpastejsmackor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0