Dubbel träning

På dagen igår var jag och Linda på Stadion. Lite blåsigt, men soligt. Vi körde först fem gånger var över planen, då den andra höll emot halva vägen. Riktigt mycket mjölksyra i låren. Sen sprang vi fem gånger 60 meter. Riktigt jämnt alla gånger. Det sporrar en verkligen när man ligger så nära.

På kvällen var det dags för fotbollsträning. Blåsigt och lite småregningt. Vi var bara fem stycken som tränade. Olle, Jessan, Elle, Annika och jag. Tråkigt att vi inte var fler! Carro var förkyld, men där och tittade på och agerade bollkalle. Vi började med kvadraten med ett tillslag. Vänsterfötterna var inte allas bästa vänner. Under korta stunder såg det riktigt bra ut, men vi borde röra oss mer och vara på tå hela tiden. Vi fortsatte med att driva varsin boll i halva mittcirkeln. Sedan var det dags för pjätt med boll. Lättare att hålla sig undan än att jaga. Vi hade sen fyra mål runt mittcirkeln. En startade med boll i mitten och sen en vid varje mål. Det gällde att ta sig ut ur mittcirkeln. En poäng om man tog sig ut utanför målen med bollen i kontroll och två poäng genom målet. Vi gjorde det tre omgångar var. Jag lyckades ta mig ut genom målet första rundan och fick en poäng i sista. Det gick jag segrande med! Vi spelade sen en mot en med två koner i en minut. Jag vann mina två första matcher mot Olinda och Jessan, medan det blev 0-0 mot Annika och Elle. Vi hade sen skotträning. Sidledsförflyttning och skott. Första två rundorna med högern och den sista med vänstern. Roligt att skjuta och Claudio fick släppa in en hel del mål. Vi avslutade träningen med spel i mittcirkeln. Olinda och jag mot Jessan och Annika. Vi hade två mål var. Jag och Olle tog ledningen och utökade, men de andra kom ifatt. Det hela avgjordes med sista målet vinner och då fick Olle in bollen i mål. Vi slutade tidigare, för att Claudio skulle hoppa in och spela med reservlaget. Riktigt roliga övningar och bra koncentration på oss som var där!

Sveriges första halvlek kan vi glömma. Efter utvisningen i andra halvlek, lyckas Sverigen äntligen göra mål. Några riktigt vackra mål! Det satt långt inne, men till slut vann vi mot San Marino med samma siffror som Holland gjorde på bortaplan. Vinst mot Finland och det blir minst ett playoff. Vinst mot Finland och oavgjort mot Holland kan räcka till en direktplats. Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0