Dömning i tre matcher förra veckan

Liria IF - BK Kick

En match i herrfemman. Jag var AD. Vi fick börja tidigare för att det inte skulle bli för mörkt, men de sista tio var ändå på gränsen. Det var småregnigt, men ändå skönt. Kick tog ledningen och Liria kvitterade i första halvlek. I andra halvlek hade Liria mest chanser, men precis i slutet avgör Kick och vinner med 2-1. Bänkarna skötte sig exemplariskt och det var bra stämning på planen.


IFK Kalmar - Hovås Billdal IF

Jag tog tåget till Kalmar på förmiddagen. Tåget var 40 min sent, så mina AD hämtade mig på stationen. Vi var på plats vid kvart i två. Härligt väder och en ok plan. Matchen var jämn. Bortalaget ledde efter första halvleken med 1-0, efter ett långskott. Båda lagen skapade bra chanser och målvakterna gjorde fina räddningar. I andra halvlek vänder Kalmar matchen och vinner med 3-1. Mer närkamper än i mina andra matcher i söderettan. Innan jag tog tåget hem, så åt jag kinesisk-buffé. Ät och drick så mycket du orkar! Hemma igen vid 23.


Glimåkra IF - Habo IF

I söndags hade jag en till match en bit bort. Jag tog bilen till Glimåkra. Riktigt härligt fotbollsväder! Glimåkra spelade på konstgräs. Första 20 min är ganska jämna, men sen tar hemmalaget över. I paus står det 4-0. I andra halvlek gör Glimåkra 4 mål och vinner till slut med 7-0.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0