Linköping Kenty DFF - Tölo IF

I lördags var det seriepremiär i Söderettan. Jag åkte hemifrån vid nio. Tåg till Hässleholm, byte till buss till Älmhult och sen tåg till Linköping. Det var något arbete, som gjorde att det inte gick att åka hela vägen. I Linköping var det fint väder, men lite kallt i vinden. Jag blev upphämtad på stationen av Enver och Christoffer. Vi var i god tid till matchen och hann med allt bra innan match.

Hemmalaget börjar bra, men efter knappt tio min gör Tölo 0-1. Linköping Kenty har sen en ribbträff, som är nära att gå in. Tölö ökar i slutet av första halveken på till 0-2 och 0-3. I början av andra kommer 0-4. Hemmalaget ger aldrig upp, men i slutet kommer även 0-5. Matchen spelades på konstgräs. Planen var väldigt stor, så det blev mycket löpningar. Vi hade två observatörer på matchen, så det blev en hel del snack efteråt. Vad vi gjorde bra och vad vi ska tänka på och förbättra i fortsättningen. Kul att dömningen är på gång på riktigt nu!

Hemresan gick bra, men tog lite tid och jag var hemma först efter 22.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0