Träningsläger i Albir

I lördags samlades vi på Sturup 8.40. Alla dök upp i tid med mer eller mindre tunga väskor. Flyget kom i väg lite sent och vi landade vid 14. Vi tog bussen till Albir Garden. Det tog lång tid att få våra rum. Spanjorerna i receptionen var inte de mest effektiva. Vi installerade oss på rummen. Jag och Linnea tog sängarna och Amanda fick soffan. Sedan gick vi för att hitta något att äta. De flesta delade på pizzor. Jag och Sandra åt capricciosa och den var väldigt god. Innan middagen gick vi igenom offensivt och defensivt spel för varje position i grupper. Maten var buffé. Väldigt många sorter att välja mellan. Det godaste var nog all färsk frukt. På kvällen blev det lekar. Namnlek, knuten, spotta groda, namnlek, apelsinlek och några andra. Väldigt mycket skratt. Kl 22 kollade jag på Barca på en bar med Jonas och Claudio. Jag gick med några minuter kvar, då jag var så trött att jag inte kunde hålla ögonen öppna.

Jag och Sofie på planetSofie och Elle fick äran att sitta med mig!:)Framme i Albir och dags för mat!MittbackarnaInnermittfältarnaYttermittfältareEllen, Amanda och en apelsinEllen och Elle har inte riktigt kontroll över apelsinen.

Söndagen var 1:a april och några blev riktigt lurade. Dagen började kl 7 med en joggingrunda för Jonas, Claudio, Ellen, Matilda, Tilda och Linda. Resten gick upp och åt frukost klockan 8. Mycket att välja mellan, men juicen var inte god och brödurvalet hade kunnat vara bättre. Vi samlades sen och gick till träningen. Min första träning på naturgräs. En fin gräsplan och det blev ett härligt pass. Uppvärmning med teknik, engelsmannen och spel. När vi kom tillbaka blev det lunch och sen samlades vi vid poolen. Riktigt härligt med 25 grader och strålande sol. Många badade. En del frivilligt och andra inte.

Utanför hotelletTräningMatilda och EmmaSkönt i solen!Claudio är på väg iIngen återvändo

Vid 14-tiden tog vi bussen till Valencia tillsammans med ett annat lag. Vi gick först runt utanför arenan. Vi hittade ett fik och njöt i solen. Vi satt högt upp på ena kortsidan. Det var en upplevelse att se den spanska ligan live. Det blev en bra match mellan Valencia och Levante som slutade 1-1. När vi kom hem gick de flesta ut för att äta. Jag åt en riktigt god kycklingrulle.

Framme i ValenciaMatsäcken var inte den allra bästamen frukt är gott!Kaffe och Wi-FiLagen på väg inSista snacketIntressant match!Mycket folk!

På måndag morgon kl 7 följde jag med ut och joggade en runda. Jonas, Claudio, Ellen och Elle var också med. Vi åt frukost och sen hade vi ledigt på förmiddagen. Vi gick ner till stranden igen. Vi var sen några stycken som gick upp till fyren. Väldigt fin utsikt och vi hade en trevlig förmiddag i värmen. När vi kom tillbaka blev det lunch och sen var vi ute i solen en stund. Vid halv två gick vi ut till planen för att spela match. Eskilsminne IF (div 4) stod för motståndet.

Ellen, Jonas och ElleStrandpromenaden tidigt på morgonenCarro och PernillaUtsikt över AlbirHalva laget gick upp till fyrenEllenSofieElleElleLinslusen...Vi njuter i solenEllen, Carro, Sofie och Elle på väg uppMålet nått!FruktbufféHungrigaJessica svettasLinnea, Pernilla och Sofie!

Vi startade med Sandra - Maggie, Elle, Ellen, Tilda - Annika, Matilda, Carro, Sofie - Linnea, jag. Avbytare Pernilla, Kajsa, Jessica, Emma G och Julle. Vi börjar matchen riktigt bra och är nära att göra mål. Annika har den bästa chansen när Linnea hittar henne framför mål. Jag har också ett ritkigt bra läge, när deras back gör en dålig bakåtpass till målvakten, som jag hinner först på. Tyvärr får jag aldrig kontroll på bollen. Ju längre halvleken går ju farligare blir Eskilsminne. Vårt lag blir långt och de har ett väldigt bra passningsspel. Vi får springa mycket utan boll. Eskilsminne leder med 2-0 i paus.

I andra halvlek hittar vi bättre våra positioner och vi pressar Eskilsminne. 2-1 kommer efter att Pernilla skjuter och målvakten lämnar retur. På returen är Linnea först och gör mål. Vi fortsätter att spela bra och vi gör 2-2. Jag kommer runt på högerkanten och spelar in bollen till Annika. Hon sätter säkert bollen i mål. Mitt i vår press tappar vi på vänsterkanten. En av deras spelare rinner igenom och tåar in 3-2. Vi tar direkt tag i spelet igen. Annika hittar Linnea vid bortre stolpen med en långboll. Linnea nickar in 3-3. Det kändes som vi hade betydligt bättre ork än Eskilsminne. De bytte hela tiden kändes det som. Kajsa, Pernilla och Jessica kom in i matchen och visade alla tre att de vill vara med och slåss om en startplats.

En riktigt bra match och vi börjar hitta varandra bättre och bättre. Alla kämpade på bra och gav allt på planen.

Efter matchen hade vi spelarmöte och vi kom fram till mål med säsongen. Det blev sen mat och resten av kvällen hade vi lekar i mammornas rum. Mycket skratt även här. Ökenleken bjöd på mest skratt. Pernilla och Maggie var tråkiga, medan Linda, Jessica och Matilda var riktigt roliga.

Tisdagen var sista dagen. Den började med en joggingrunda igen. Den här gången klockan 8. Jonas, Claudio, Ellen och jag. Jag kände mig lite sliten sen matchen. Det blev sen frukost och träning. Träningen innehöll tävlingar och spel. Vi tävlade med rummen och det blev ganska jämnt. Alla rum var bra med. Vi började med att pricka västar i kryssen. Man hade två försök var. Själv satte jag en. Mest synd var det om Annika och Matilda som båda hade varsitt klockrent skott i krysset utan att träffa västen. I nästa tävling gällde det att från målområdet träffa en kvadrat på andra sidan mittlinjen. Själv blev min boll för lös och gick inte in. Det var många som satte sina bollar. Det gällde sen att passa mellan två koner. Två försök var. Många satte en och missade en och även jag. Sista tävlingen vi hann med var straffar. Julle stod i mål. Jag var först ut och min gick i mål. Många var riktigt kyliga, men Julle gjorde även några räddningar. Sista tävlingen skulle egentligen vara en trixningstävling, men den hann vi inte med. Den solklara vinnaren, hade nog annars varit Annika. Vi har inte fått reda på vilket rum som vann, men Linda och Matilda hade räknat ut att det borde vara deras rum. Jag tror det var ganska jämnt mellan de flesta rummen. Alla fick lite poäng i de flesta grenarna. Träningen avslutades med spel. Vitt mot svart. Claudio var med i det svarta laget och här var det viktigt att vinna. Vi fick till flera snygga mål. Linda spelade hela matchen och det var bra att hennes knä kändes bättre.

Det blev lunch efter träningen. Sedan var många på fiskspa och verkade nöjda med sina fötter efteråt. Själv solade jag vid poolen. Träningen på eftermiddagen ägnades åt fasta situationer. Vi övade på en hörnvariant och en frisparksvariant. Bra att lägga mycket tid på det, för det gäller att utnyttja lägena man får på matcherna.


På kvällen packade jag innan maten. Sedan blev det Champions Leauge, Barca-Milan. En del hejade på Barca och andra på Zlatan. Claudio var den som brydde sig mest och efteråt var han nöjdast av alla. Han sa att träningslägret kunde inte ha slutat bättre.

Vi åkte från hotellet klockan fyra på natten. Busschauffören körde snabbt och gillade att köra på strecken i vägkanten. På flygplatsen blev det en del väntan. Det var några väskor som vägde in precis. Själv hade jag 5 kg av Sofies packning. Frågan är var hon fick allt det ifrån. Planet startade i tid och vi landade vid tio. Landningen blev ganska skakig, eftersom det blåste mycket.

Jag var hemma vid elva. Väldigt trött, så det blev 5 timmars sömn.

Vi har haft ett riktigt bra träningsläger. Alla har lärt känna varandra bättre. Vi har kunnat träna fotboll i riktigt bra förhållanden. Det har varit väldigt mycket skratt! Nu fortsätter vi att ha lika skoj resten av säsongen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0