Firning i parken!

Efter matchen cyklade jag till Slottsparken. Kajsa och David hade ordnat fest. Tyvärr blev det en vurpa på vägen. Skrapade mig lite, men annars gick det bra. Jimmy bjöd på mjukglass, för att trösta mig när jag kom fram. Sedan var det dags för lekar. Brännboll, chippa en golfboll, frisbeegolf, spjut, snapslåtskrivning och en avgörande stafett. Vi var indelade i fyra lag. Till slut blev det riktigt jämnt och spännande och lag 3 vann. Äran och tablettaskar. Vissa var mer tävlingsmänniskor än andra. Några briljerade i de ovanliga grenarna. Själv lyckades jag bäst i frisbeegolfen och godisspottningen. De andra grenarna hade jag glömt att träna på. Brännbollen vann vi, efter en jämn match. Själv blev jag träffad av bollen två gånger. En gång på handen och en gång ovanför knät, så att jag har ett stort blåmärke. Riktigt roliga tävlingar och det var många skratt! Kajsa och David hade fixat en god pastasallad med sås och så grillade de en massa korvar. Smaskigt! När det mörknat gick vi hem till deras nya lägenhet. Det var mycket folk, så det blev ganska trångt. Tur att tillgången på brassestolar var stor, så alla hade någonstans att sitta. En riktigt rolig fest!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0