Fotbollsträning

Det var kvavt och varmt i torsdags. Vi var ganska få. Kanske 10 stycken plus att två tjejer från flicklaget och även Jimmy var med på en del övningar. Vi började med att driva med bollen och göra olika finter och riktningsförändringar. Vi fortsatte uppvärmningen med att fyra och fyra, köra pass, volley, lår-volley, bröst-volley och nick. Därefter var det löpning med bollen över planen och tillbaka. Sedan spelade vi. Vi hade tre lag, så ett lag var väggar. Vi spelade sen med stora mål. Spelet var ganska jämnt. Själv lyckades jag göra tre mål, även om jag kanske inte sprang så mycket. Stod rätt placerad på mitten istället.;) Jimmy sprang mest och var nöjd med att ta bollen av Matilda några gånger. Jimmy avslutade träningen med fys. Björngång, burpees och stående längdhopp. Avslutningen var att två och två bära Jimmy och det var tungt!;) Kul att träna och det känns som att jag behöver röra mig mer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0