Träning och Timbuktu

Igår var det fotbollsträning. Vi var inte så många. 11 stycken. Svårt att ta sig ut till planen för några med så mycket godis. Vi började med kvadraten. Min grupp hade två stycken i mitten. Det kändes som vi fick i gång passningarna bra. Vi spelade sen på en större yta. 8 mot 3. De som jagade fick byta när de bröt. Efter ett tag ändrade vi och körde att de som var 8 hade två tillslag och de som var 3 hade fritt. Det var ändå väldigt svårt att vara så få och man fick inte ofta röra bollen. Vi körde sen en inlägg och avslutsövning. Jimmy stod i mål. Vi började med inlägg med vänstern och det såg bra ut för många. Vi bytte sen sida och då briljerade Sofie med två nickmål. Själv fick jag in två bollar, men Jimmy skötte sig bra i målet och visade inte att han är bollrädd. Vi spelade sen anfall mot försvar. De som försvarade hade två konmål ute på kanterna. Det kom en störtskur mitt under spelet. Inte alls skönt. Vi avslutade träningen med spel med två stor mål. Emma stod i det ena och Jimmy i det andra. Kul att spela och det blev några snygga mål åt båda hållen. Lite halt i gräset och många svårbedömda bollar för målvakterna. Kul att jag fortfarande kan vara med på allt, men kan inte träna nästa vecka och sen får vi se. Bra jobbat av alla på träningen!

Jag snabbade mig att duscha efter träningen och när vi kom hem, så cyklade vi in till Malmöfestivalen och tittade på Timbuktu. Riktigt bra och proppat med folk. Bäst var när han sa till några killar att han inte ville se något bråk i sin stad. De vågade nog inte annat än att sluta. Flera gamla låtar blandades med nya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0