Juldagen

Vi sov ganska bra under natten alla tre. Klockan 8 bjöds det på frukost och sen skulle läkaren komma och undersöka henne. Var allt bra, så kunde vi åka hem. Läkaren verkade ha fullt upp och det kanske inte är helt bemannat på röda dagar. Vid 12 kom hon. Hon undersökte vår lilla flicka. Allt var bra, förutom att hon hörde ett blåsljud på hjärtat. Det var ganska vanligt på nyfödda. I magen har barnet ett hål i hjärtat. Hålet kan ta olika lång tid att växa igen. Läkaren som kom senare under dagen skulle undersöka henne igen och då kanske vi kunde åka hem på kvällen.
 
Jimmys mormor fyllde 92 år och hade bjudit oss på Elysee kl 17. Jag stannade kvar på BB och Jimmy åkte hem kl 16. En manlig läkare kom och lyssnade på hennes hjärta. Tyvärr var blåsljuden kvar och hon fick stanna en natt till. Själv fick jag Janssons frestelse, medan de andra åt god restaurangmat. Tur att jag var så förkyld, för anjovissmaken gillar jag inte, men nu kände jag inte den. Strax innan nio kom Jimmy tillbaka och vi var samlade hela familjen igen. På natten lyckades hon för första gången suga på mitt vänstra bröst, men det högra är fortfarande favoriten.
 
Det är mysigast att sova med pappa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0