Fotboll igen

Jag har varit duktig på att träna i slutet. Ligger nog bättre än de 26% jag hade förra försäsongen, men det kommer sänkas rejält i mars med jobb och skidresa. Vi var 15 stycken igår igen. Äntligen kändes det lite varmare. Jag längtar tills det blir riktigt gräs. Uppvärmningen bestod av pass, nick, volley, knä-volley, bröst-volley, hoppnick, driva bollen och upphopp med nick. Hälften var i mitten och den andra halvan med boll utanför. Vi spelade sen resten av träningen. Först spelade vi med två jokrar, Matilda och Linda. Det gällde att lyfta bollen till målvakten. Vi var en mindre och jag fick springa som en galning som ensam anfallare mot fyra backar. Sedan ändrades spelet, så att det gällde att göra mål. Det fick bara vara en anfallare inne i "straffområdet". Själv kom jag fri flera gånger, men Sandra kom ut snabbt och läste mig hela tiden. Jag lyckades bara göra ett mål. Vi övergick sen och spelade med elvamannamål. Utanför sidlinjen var det en zon, där man kunde överlappa och få bollen. Försvararna fick inte gå in i den zonen. Det andra laget fortsatte och spela bra. Både Maria och Annika satte två kanonskott. Vi bytte sen sida och vi tappade vårt spel helt. Träningen avslutades med några löpningar med boll. Jag och Pernilla körde tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0