Halka

Det var väldigt halt i Malmö på kvällen på tisdagen och på morgonen igår. När jag cyklade till jobbet på kvällen, så kör bilen precis framför mig rakt in i rondellen. Det ser ut som att han glömmer svänga. Själv hade jag inte tänkt på att det var halt. Jag hade nog med att se i allt snöandet.

Igår på morgonen märker jag direkt att vägen är en ren isgata. När jag kommit ungefär en kilometer, så kommer en cyklist och ska svänga vänster i en korsning. Han hinner knappt svänga innan han lägger sig ner och cykeln glider flera meter bort. Jag är snabbt framme och frågar hur det gick. Han reser sig mödosamt upp, men säger att det är ok. Resten av hemvägen gick inte snabbt, men jag klarade mig från att trilla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0