Helgen

I fredags var Beckis och jag i Lund på bio. Vi skulle egentligen sett Järnladyn, men den var fullbokad så det blev Hamilton istället. Den var bra. Efter bion gick jag till Peter, där Jimmy, Sofie och Rikard redan var.

Lördagen började med löptest för mig, Jimmy och Linda på Stadion. Vi sprang 35-35. Jimmy imponerade stort. Sprang på bana 3 och var nere mot 30 på alla de snabba. Sist han var med på löptestet, så fick han vila ett varv. Själv klarade jag det bra. Kanske ska jag försöka mig på herrallsvenskans test (30-35) nästa gång.

Vi cyklade sen till Gripen och Jimmy tränade. Hem och äta och sen iväg på årets första domaruppdrag ute. LB07 - Vittsjö på Malmö IP. Tess var domare och jag och Igno AD. Vittsjö tog ledningen i matchen, men LB07 vände och ledde med 2-1 i paus. I andra halvlek utökade LB07 till 3-1. Båda lagen hade sen bra chanser, men det blev inga fler mål. I första halvlek tänkte jag inte alls på att det var kallt, men i andra halvlek blev mina fingrar kallare och kallare. Kul att vara i gång med dömandet igen!

Igår skulle jag, Linda och Magdalena till Kristianstad och döma. Södra Sandby hade meddelat att de inte kom och istället skulle Kristianstad möta ett pojklag. Allt snöandet gjorde dock att matchen ställdes in. I sista stund kunde jag byta om och följa med på fotbollsträningen. Linda var också med. Jimmy hade fixat ett cirkelfys-pass med musik till. 10 stationer och 3 varv. Mycket övningar för armar och mage. Det var jobbigt och det kändes som det var längre än 40 sekunders jobb. Efteråt blev det spel och skönt att benen hängde med bra den här gången. Själv tyckte jag att jag hade delat in i två jämna lag, men jag hade helt fel. Vi var inte alls bra och det andra laget spelade stundtals helt ut oss. Skulle gissa att matchen slutade 15-4 eller något likande. Som tur är hann även vi med något snyggt mål. Tråkigt att spelet inte fungerade alls för oss, men annars var det en rolig träning.

Efter träningen köpte vi kinamat. Vi var riktigt hungriga och det var gott. Jimmy har länge varit sugen på biff med bambu. Själv tog jag kyckling med ris och curry.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0