Vurpa och LB07 - BK Skjold

Dagen började med problem då jag med cykeln lyckades krocka med en stor vit hund, mest lik en isbjörn. Hunden hoppade ut rakt framför mig på cykelbanan. Jag tvärbromsade, men lyckades inte stanna helt. Istället flög jag över hunden och landade rakt i leran. Lite chockad och väldigt lerig cyklade jag snabbt hem och bytte vantar, innan jag kunde ta mig till Stadion. Själv klarade jag mig oskadd och även hunden verkar må bra. Jag såg den i parken dagen efter. På långt håll såg jag hur den kollade in mig noga...;)

Årets första match som domare. Linda och Jilan var AD. Riktigt kul att ha två jag känner så bra med sig. Tidigare har jag bara varit AD till dem. Vädret var inte det bästa. Regn, vind och precis över noll. LB07 höll på att ta ledningen i första anfallet, då bollen tog i ribban. Det dröjde sen till slutet av halvleken, innan hemmalaget tog ledningen och utökade till 2-0 precis före pausen. I andra halvlek skapades det en del chanser, men det var bara BK Skjold som lyckades få in en lobb med fem minuter kvar. Kul match att döma. Bra fart och många närkamper. Själv höll jag mig ganska varm hela matchen. Det var värre för Linda och Jilan. Svårare att röra sig som man vill på linjen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0