Fotbollsträning

Söndagarna inomhus i Flyinge är fys med fotboll i slutet. Elle och Linda skulle först hålla i fysen, men Jimmy kom på i början av veckan att han kanske skulle hålla i det. Elle och Linda sa inte emot och så Jimmy fick ta det. Vi hjälptes åt lite att komma på övningar och inspirerades till stora delar från HIT (hög intensiv träning) på Friskis. Vi var 15 stycken på träningen. Fem stationer med en förflyttning på varje. Ben, armar, mage, rygg och en del "okända" muskler... Jimmy höll först i uppvärmningen. Efteråt delade vi upp oss så att vi var tre på varje station. Fyra minuters jobb och en minut vila. Riktigt jobbigt och alla jobbade på bra. Lite nerjogging och sen var det dags för spel. Det kändes att man hade fått mjölksyra i benen. Vissa såg roligare ut än andra när de sprang. Jimmy fick också vara med och spela och gjorde inte bort sig. Vårt lag hittade varandra bra och vi gjorde flera snygga mål med bra löpningar och passningar. Det andra laget fick också in några mål och Annika briljerade som vanligt med sin teknik. De nya tjejerna tar för sig bra och det är roligt att de verkar trivas. Tyvärr kan jag inte träna den här veckan, då jag jobbar eftermiddag/kväll och helg.

Känner mest av framsidan av låren, överarmarna och sidan av revbenen. Som tur är har jag klarat mig från den träningsvärken jag fick efter ett HIT-pass i början av månaden. Antagligen är mina muskler mer vana nu...:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0