Nyår!

Nyårsafton började med jobb hela dagen. Vi åkte sen till Eslöv. David och Ida bjöd först på välkomstdrink med granatäpple och tranbärsdricka. Förrätten bestod av lax och wasabiröra i. Till huvudrätt var det fläskfilé och kalkon. med potatis och bacon och två såser. Det låter som det var gott och alla sa att det var det, men tyvärr kände jag ingen smak alls på grund av min förkylning. Det var sen dags för musiktävling. Jag kom i samma lag som Erik och Pia. Det var inte alls min typ av musik och jag bidrog inte med något. Tråkigt att inte kunna hjälpa till, men de fixade det bra själva. Vi kom två i tävlningen, som vanns av Anna, Jimmy och Elin. Sedan var det dags för efterrätt. Hemmagjorda maränger, glass, grädde och hallon. Det såg riktigt, riktigt gott ut! Vid tolvslaget skålade vi utanför huset och tittade på raketer. När vi väl kom in blev det musik och dans. Jag och Pia tittade på när de andra dansade och vi åt chips och godis i soffan. Själv kände jag mig ganska trött, då jag hade gått upp tidigt och inte var helt frisk. Vid tre körde vi hem. En riktigt trevlig nyårsafton!

Samlade för förrätt!Syskonen, Elin och Erik, tar för sig av huvudrättenJag, Beckis och AntonMusiktävlingen precis avslutadJimmyBeckis försöker få en puss av Anton!JagIdaMitt lag!Beckis och Anton dansarIda häller upp dricka!JimmyBeckis och JimmyJimmy och jagJerker sjunger och Elin skålarIda och Elin spelar fyllon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0