Fågelbajs!

Jag och Jimmy var hos Peter och tittade på fotbollen. Sverige gjorde en riktigt bra första halvlek och var bättre än Frankrike. I paus snabbade jag mig och cyklade till jobbet. Nästan framme under ett stort träd, så känner jag att jag får något i håret. Jag tror på det värsta, men hoppas på en tunn gren. Känner med handen och blir alldeles kladdig och vit. Jätteäckligt!!! Väl på jobbet försöker jag få bort det med vatten och tvål, men det känns inte bra alls. Jag som skulle snabba mig upp, för att kolla på andra halvlek. Väl uppe i kontrollrummet, hinner jag precis se reprisen på Zlatans mål. Vilket snyggt mål!! Sverige fortsätter att spela bra och Chippen gör ett riktigt bra inhopp. I slutet av halvleken skapar Frankrike lite halvchanser, men Sverige kämpar på bra i försvaret. På övertid dundrar Sebastian Larsson in 2-0. Vilken härlig seger, men tänk om de hade kunnat spela lika i någon av de tidigare matcherna. Ännu mer störigt nu, när de vann sista. Skönt med vinst ändå!

Det kan nog bli någon riktigt bra kvartsfinal. Mitt tips är följande:

Tjeckien - Portugal 1-3

Tyskland - Grekland 4-0

Spanien - Frankrike 3-1

England - Italien 1-1, England vinner i förlängning med 2-1


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0