Veckan som gått...

Jag har jobbat dag hela veckan och gått upp alldeles för tidigt. Två dagar har jag hunnit sova efter jobb, vilket har varit väldigt skönt.

I måndags var det fortfarande skönt väder. Jag var och tittade på Jimmys crossfit-träning. Sen cyklade vi till Västra hamnen och åt glass.

I tisdags dömde jag en DM-åttondelsfinal mellan BK Olympic och BK Höllviken. Matchen spelades på en väldigt stor och fin plan. Matchen började väldigt jämnt. Hemmalaget tog tidigt ledningen. När nästan halva första halvleken hade gått, kvitterade Höllviken. Höllviken gjorde sen 1-2 och 1-3 kom i sista minuten. I andra halvlek gjorde Höllviken tre mål och vann med 6-1.

I onsdags kollade jag på Sverige - Island. En riktigt bra första kvart. Jag satt och njöt. Sen vet jag inte vad som hände, men de vann i alla fall. Snygga mål!

Igår hade vi träning. Helt vindstilla och a-planen har blivit riktigt fin. Vi var 15 stycken. Vi började med uppvärmning där två stor i mitten och gör saker, medan de andra två springer två gånger fram och tillbaka till en kon. Vi körde passar, volley, lår-volley, bröst-volley och nick. Vi körde sen en skottövning. Många skott gick högt, högt över, men efter ett tag fick några till några bra. Dock inte jag. Vi körde sen övningen från andra hållet med inlägg istället för skott. Nu blev det några riktigt snygga mål. Vi övergick till att spela. Först tre lag, där ett lag var vägg. Inget högt tempo, men ändå bra försök till uppspel. Vi spelade sen med två lag och nu blev det bättre fart. Stephanie var bäst, som sprang och sprang och sprang. Den viljan och farten kommer Veberöd få det svårt mot. Vi avslutade med att hoppa fram och tillbaka över koner och springa en kort sträcka, när Claudio sa till. Efter träningen blev det mackor. Alla utom Tilda kan vara med på söndag, så det ser riktigt bra ut och alla verkar laddade!

Idag blir det riktigt fredagsmys med Let's Dance, taco och rabarberpaj. Den stora frågan är om Jimmy lyckas vara vaken till Let's Dance börjar eller om han somnar innan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0