Domarutbildning i Borås

I fredags förmiddag körde jag upp till Borås. Resan började mindre bra, då jag kom precis bakom en olycka. Efter en kvart kunde jag börja rulla igen och kom till Lund, där jag hämtade Magdalena och Malin. Resan fortsatte mot Varberg och Sandra hoppade på. Sista stoppet var Landvetter och så var även Hanna upphämtad. Nästan i tid, kom vi fram till Borås. Kursen rivstartade med regelprov nästan direkt. Det var några kluriga frågor, men det kändes ok. Lite teori och sen var det dags för löptest i Ryahallen. Uppvärmning och allt kändes bra. 40 m sprang jag på mellan 6.17 och 6.34. Den första löpningen hann jag och Jilan knappt fram till, men efter det gick det bra. Det gäller bara att komma in i andra andningen. Lite jobbigare att springa inne med luften och lutningen i kurvorna. Det blev sen dusch och mat. Olga hade gjort kycklingsallad. Riktigt gott med mat. Till efterrätt hade Marie gjort rulltårta. Det blev sen tidig läggdags.

Laddade för löptest!Nathalie och LindaNathalie springer fort!Vilar ut efter testet!


På lördagen fick vi tillbaka våra regelprov. Jag fick 13 rätt. Inte helt fel! Det var mycket teori. Leif höll i det bra och det blev bra diskussioner. Mycket filmer. Hands, offside och frisparkar. Det blev sen lunch på hotellet. På eftermiddagen fortsatte Leif en stund och sen var det dags för Linda. Fys. Teori och praktik. Riktigt bra både och. Fyspasset var riktigt jobbigt och det blev en del mjölksyra. På kvällen åt vi mat på Golden elephant. Jag och Nathalie kollade en del på melodifestivalen. Helt rätt låt som vann. På kvällen blev det lite hotellhägg i Elsas och Nathalies rum.

Jilans plats!Det krävs mycket styrka få att få rätt på Linda!Mobilen är intressant!Hotellhäng!Linda har mjäll i håret


Söndagen blev det mer teori, praktisk domarträning och sen skrev vi en anmälan. Intressant och givande. Vi hade även korta individuella samtal. Alltid lika kul med våra domarträffar. Roligt att träffa domarna igen. En riktigt bra kursledare gör inte det hela sämre heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0