Glumslövs FF - HBK/HIF

Själv var jag bara med de sista 30 minuterna, eftersom jag kom direkt från Borås.

Glumslöv är precis som Uppåkra nykomling i trean. Vi hade bara en avbytare efter några återbud. Startelvan såg ut så här: Sandra - Ellen, Jessica, Elle, Carro - Hanna, Matilda, Olinda, Tilda - Stephanie, Linnea. Sofie började som avbytare.

Vi hade svårt att skapa något framåt i första. Mycket på grund av motvinden. De gör tidigt 1-0, men pressar oss högt för att göra fler mål.

I andra halvlek flyttar vi upp vårt spel. Vi kommer med mer folk i anfallen och börjar att skapa chanser. Glumslöv fortsätter att störa oss med snabba omställningar. I slutet av matchen får vi en frispark i bra läge. Jag slår frisparken över muren, men målvakten tippar bollen till hörna. På hörnan rensar Glumslöv och kontrar snabbt in 2-0.

Det är små marginaler som avgör resultaten. Det är bara att jobba vidare på träningar och matcher, så ska det se bra ut till serien.

Bra jobbat av alla! Av det jag såg så gjorde Linnea ett bra defensivt jobb, när hon flyttade ner på yttermittfältet. Matilda sliter och rör sig hela tiden. Ellen kom i flera riktigt bra löpningar på sin kant. Stephanie rörde sig bra i anfallet och var lätt att hitta. Sandra i mål känns väldigt säker och gör många riktigt bra räddningar. Kul att se att Olinda och Sofie är tillbaka efter sina sjukdomar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0