HBK/HIF U - GIF Nike

I söndags spelade vi vår första match med U-laget. Division 5 laget GIF Nike stod för motståndet. Lagom till matchen kom solen fram. Det var perfekt väder för fotboll. Nästan alla spelade utan underställ och det var riktigt skönt. Vi ställde upp med Julle - Emma N, Emma G, Maggie, Pernilla - Rebecka, Olle, Maria, Tilda - Annika, jag. Linnea och Cornelia började som avbytare.

Maria och Pernilla före match

Nike börjar matchen bra och är duktiga på att hålla i bollen på mitten. Deras anfallare springer mycket, men får inte riktigt tag i bollarna. Istället sticker vi upp i en kontring. Annika får ett bra läge och skjuter. Målvakten räddar, men inte bättre än att bollen rullar mot ett öppet mål och jag kan enkelt lägga in 1-0. Kort därefter spelar jag Annika, som den här gången säkert sätter bollen hårt intill stolpen. Linnea kommer in på högerkanten. Det fortsätter att rulla på, fast att Nike har minst lika mycket boll som oss. 3-0 kommer efter att Pernilla slår en lång passning till mig. Jag kommer i ett bra läge och kan lägga in bollen vid bortre stolpen. Annika gör sen en väldigt fin framspelning till Tilda. Tilda gör inget misstag framför mål och rullar in bollen vid bortre stolpen. Innan halva halvleken har gått så kommer även 5-0. Deras back slarvar med bollen och jag bryter och driver in i banan. Ingen går på och jag kan sätta bollen vid första stolpen. Det är utklassningssiffror, men matchen känns betydligt jämnare. Vi får jobba hårt för att inte Nike ska göra mål. Vår backlinje sätts flera gånger på prov av deras snabba spelare. Även om vi inte är först på bollarna, så är vi där och stör hela tiden. Vi skapar bra chanser för fler mål. Annikas skott är stenhårda, jag har ett skott i ribban och Maria är väldigt nära att nicka in två bollar. Emma G och Pernilla turas om att slå hörnorna och det blir farligt framför mål flera gånger. Till slut kommer 6-0. Jag kommer runt på högerkanten och spelar snett bakåt till Tilda. Bollen kommer bakom henne, men där kommer Pernilla och från ganska långt håll sätter hon bollen vid första stolpen. Detta resultat står sig till pausen.

I paus pratar vi om att inte slappna av, fortsätta jobba och hålla ihop laget. Cornelia kommer in och spelar yttermittfält. Direkt i början av andra har vi en jättechans. På egen hand tar sig Rebecka in i straffområdet och skjuter precis över bortre krysset. Nike är sen nära att göra mål, men Julle kommer ut snabbt och hinner först. 7-0 kommer i ett anfall strax efter. Annika har lekstuga med Nikespelarna och spelar in till mig som från väldigt nära håll kan sätta bollen i öppet mål. Vi slappnar sen av lite och Nike kan reducera. Julle går ut, men deras anfallare når bollen först och sätter 7-1. Vi känns inte lika på hugget som i första halvleken, men det är svårt att göra det när man leder så stort. Vi gör en del byten och några får spela på flera olika positioner. 8-1 gör jag efter att deras målvakt spelat ut en inspark till mig. Jag driver in i banan och sätter bollen vid första stolpen. Maria är sedan riktigt nära att göra mål på nick igen, men deras försvarare nickar undan precis framför mål. Nike reducerar igen. De kämpar verkligen och har bestämt sig att göra en bra halvlek. Vi skapar chanser, men laget är ganska långt. 9-2 kommer efter att Nike slarvat i straffområdet och jag fick tag på bollen och slog in den vid första stolpen. Nike gör mål igen. De verkar ha bestämt sig för att vinna andra halvleken. Julle gör några jätteräddningar, Emma N räddar på mållinjen och flera gånger får vi rensa undan farliga lägen i straffområdet. Vi tar sen tag i spelet igen. I slutet får jag en bra boll på kanten av Emma N. Jag slår ett inlägg, som Olinda sätter vid första stolpen. Inte hårt, men väldigt välplacerat. Vi vinner matchen med 10-3.
Godisätande spelare efter matchen

Riktigt kul att vinna och göra mycket mål. En stor eloge även till Nike, som trots att de tidigt låg under stort, aldrig slutade kämpa. Jag tror de kommer klara sig bra i femman. Roligt att se Emma G och Rebecka debutera. Emma var stark i försvaret och har ett riktigt bra tillslag. Rebecka tog för sig bra på kanten och var värd att få göra ett mål. Julle visar flera gånger att hon har riktigt bra reflexer. Maggie är brytningssäker och vinner mycket boll. Emma N och Pernilla kommer bra med i offensiven och släpper inte förbi många på sina kanter. Olle gjorde en riktigt bra första halvlek och vann massor av närkamper på mitten. Hon fortsätter bra i andra och kröner det med ett mål. Maria är säker med boll och känns väldigt målfarlig i straffområdet, även om det inte blev något mål i den här matchen. Tilda har kommit tillbaka riktigt bra från sin skada och spelar bra på många positioner. Kul att hon fick göra sitt första mål i laget. Linnea tar bra löpningar och kämpar bra i defensiven. Cornelia gör en bra andra halvlek och tar för sig när hon kommer in. Annika har överlägset bäst teknik på plan och det är riktigt kul att spela med henne. Själv var det skoj att göra en del mål. Det har inte blivit så många på sista tiden. Kanske fungerar det att vila sig i form?!
Anita, Olle, Claudio, Rebecka och Annika

Kul med mycket folk som var och hejade på oss. Till helgen åker vi till Alicante och vässar formen!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0