F16 landskamper Sverige - Danmark

I fredags spelades första landskampen på Harlyckan i Helsingborg. De hade en ny stor läktare, som jag inte sett tidigare. Riktigt mycket folk och bra stämning. Linda dömde matchen och Jilan och Malin var AD. Själv var jag 4:e domare. Det är första gången, men det kändes bra. Lugna bänkar och bra arrangemang. Det enda krångliga var Danmarks trippelbyten. Inte så ofta det händer annars. Första trippelbytet tog lite tid, men till andra gången hade jag fått in rutinen med tavlan. Danmark vann matchen med 1-0.

I söndags spelades den andra landskampen på Limhamns IP. Det var riktigt härligt väder. Jag var domare, Åsa och Karoline AD och Malin 4:e domare. Det är duktiga tjejer. Tekniska och kvicka. Danmark tog ledningen i första halvlek och i andra halvlek kvitterade Sverige. Matchen slutade 1-1. Allt kändes bra förutom att jag var förkyld, så jag orkade inte springa så mycket som jag brukar.

Väldigt roligt att vara med på! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0