Träning i hagel

Blåsigt och det kändes riktigt kallt. Vi tränade kl 11.30 och själv var jag inte pigg. Fyra timmars sömn, men har missat lite mycket träningar på slutet, så det var bara att gå upp. Vi var 16 stycken. Ganska många är bortresta över långhelgen. Vi värmde upp två och två. En backade och den andra sprang framåt. Pass, volley, lår-volley, bröst-volley och nick. Vi skulle sen hålla bollen inom laget. Vi var två lag mot ett. Det som var ett hade fria tillslag och de som var två hade ett. Det gällde att vara koncentrerade, annars gick det inte bra. Vi fortsatte sen spela med två lag och fyra mål. Det gällde nu och passa igenom målen. Två tillslag och sen fritt. Det ena laget var lite bättre än det andra. En orsak var min förkylning, som kändes sämre än vad jag trodde den var. Vi hade många i vårt lag, som inte jobbade lika bra som dem i det andra laget. Mitt under spelet började det vräka ner hagel, så det gjorde riktigt ont i ansiktet. Vi spelade sen med stora mål. Nu blev det jämnare och spelet fungerade riktigt bra stundtals. Vi avslutade med snabba fötter.

Jag tog ett varmt bad när jag kom hem. Jimmy hade stekt bacon, korv, potatis och ägg. Vi åkte sen ut till Hököpinge och hälsade på Jimmys mamma och Bosse. De har passat Ebba i snart en vecka. Ebba är Bosses barnbarn som är 1,5 år. Hon var hur söt som helst. Pratade konstant, men det var väldigt svårt att förstå. Hon ville hela tiden att jag skulle lyfta upp henne och min mobil var väldigt intressant. Hon åt först mat och vi skulle sen fika. Hon var väldigt sugen på våra bullar och kakor och blev till slut riktigt sur när hon inte fick smaka. Hon rensade bordet och golvet på alla smulor. Jimmy lekte sen med Ebba. Ebba slängde ut alla leksaker ur lådorna och Jimmy lade tillbaka dem. En evighetslek!:) Vid sju var hon riktigt trött och somnade och vi andra åt pizza.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0