Härliga dagar i Zürich

I torsdags steg jag upp vid tre. Jimmy skjutsade mig till triangeln. Väl på Kastrup fick jag vänta nästan en timme, innan jag fick checka in. Jag flög med Lufthansa och mellanlandade i Frankfurt. När vi skulle gå av, skulle alla gå av där bak och ta fram passen, för polisen skulle kolla dem. Ett par framför mig i kön, blev tagna och bortförda och jag slapp visa mitt. Efter att ha gått och gått inne på flygplatsen, kom jag äntligen fram till gaten. Ingen liten flygplats och det blev säkert 2-3 km. Nästa flyg gick snabbt. När vi närmade oss Zürich svängde planet mycket fram och tillbaka längs dalarna, som var helt täckta av moln. Det gick smidigt att ta sig ut från flygplatsen och jag köpte ett 72 timmars tågkort. Jag åkte fyra stationer och Mikael mötte mig på Wiedikon. Han tog min väska och vi gick hem till honom. Fin lägenhet där han hade ett rum och en österrikare det andra. Vi åt tortellini och åkte sen in till hans skola. Det hade klarnat upp nu och var riktigt skönt i solen. Jag satt och väntade och halvsov utanför under hans föreläsning. Sen åkte vi tram ner till sjön och gick längs vattnet. På vägen tillbaka tog vi en båt. Vi gick lite i stan, i en park och var inne i en kyrka. På kvällen gjorde vi kyckling med currysås och ris. Vi tittade sen på en film om en scout som rymde, men jag somnade nog efter en kvart. Mikael sa att den var bra i alla fall.
 
 
 
På fredagen var vi först inne i stan och tittade på en ny mobil till mig. Jag bestämde mig för en HTC Desire X, men köpte den aldrig. Vi gick sen hem och bytte om till shorts. Vi tog en tram upp till en bergsbana och åkte sen upp på en topp. Riktigt bra utsikt över staden. Det var väldigt härligt väder. Vi hade med oss tonfiskmackor och frukt. Vi var högt uppe i ett utsiktstorn. Nästan lite för högt. Vi åkte sen tillbaka ner i stan och gick lite på en kyrkogård. På kvällen blev det pasta och korv med tomatsås. Själv var jag piggare än dagen innan och vi tittade på Seeking a Friend for the End of the World. Bra film. Både rolig och sorglig. Vi gjorde en massa popcorn i gryta. Det är inte vanligt med micro i Schweiz enligt Mikael, svårt att klara sig utan när man vant sig.
 
 
På lördagen var det som vanligt molningt och disigt på förmiddagen. Vi var inne i stan och gick i en chokladaffär. Väldigt mycket gott, men väldigt, väldigt dyrt. På vägen hem köpte vi mackor och pizzor till kvällen. Vi gjorde matsäck med mackorna, kalkonkött och philadelphiaost. Vi åkte ner till sjön och satt där och åt i solen. Därefter gick vi upp till en botanisk trädgård och gick runt och tittade. Det fanns mycket blommor kvar, men det hade nog varit ännu mer om vi hade varit där i somras. Efter det åkte vi upp på berget ovanför Mikaels skola och tittade på utsikten från det hållet. Vi åkte sen hem och värmde pizzorna. Pizzorna blev väldigt goda. På kvällen kollade vi på en film till. Mikael tyckte att What to expect when you're expecting passade mig. Den var ganska rolig, men lite tramsig i vissa delar. Känns mer som en tjejfilm än en killfilm, men Mikael stod ut. Vi åt små princessbakelser och lite choklad under tiden.
 
 
På söndag morgon följde Mikael mig till tåget. Det gick lite över fem på morgonen. Jag hann att köpa lite choklad till Jimmy på flygplatsen. Hem flög jag Swiss Air och landade på Kastrup innan nio.
 
Jag hade det jättehärligt de dagarna jag var i Schweiz. Kul att träffa Mikael och se hur han har det. Inte heller helt fel med 25 grader och sol på eftermiddagarna. Mikael tog väldigt väl hand om mig. Jag fick ligga i sängen och han sov på en luftmadrass. Han lagade mat, diskade, bar min väska och såg till att jag hade det allmänt bra. Inte helt fel att vara gravid ibland..;)
 

Kommentarer
Postat av: Anneli

Sååå härligt det ser ut! Jag längtar tills vi ska dit, låter som Mikael är den perfekta guiden :)

Kram

Svar: Frågan är om han är lika snäll mot dig som mot mig?!;)
Helena, Säl, Söl, Sölis, Helenis eller vad ni vill...

2012-10-24 @ 07:56:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0