Vinst i genrepet

Vi mötte Blentarps BK i genrepet. Det var riktigt härligt vårväder. För första gången spelade vi på naturgräs. Gräs och gräs. Det var inte speciellt grönt, men planen var platt och tillät bra spel. Blentarp drog sig ur vår serie förra säsongen, men har nu startat upp igen. De hade några spelare kvar sen då, men många nya. Vi startade med Sandra H - Sanna, Elle, Jessica, Maggie - Emma, Amanda J, Olinda, Linnea - Caroline, jag. Dastida, Johanna och Sandra M började på bänken.
 
Vi börjar med att trycka på, men har svårt att skapa chanser. Vi spelar runt i backlinjen, men hittar inte luckorna högre upp i banan. Emma slår några hörnor och en är riktigt nära att gå in. Jag har ett rent friläge, efter en fin boll av Emma, men tyvärr skjuter jag rakt på deras målvakt. Blentarp får sen ett liknande läge, då deras spelare kommer helt fri, efter missförstånd i vårt försvarsspel. Sandra kommer ut och deras spelare blir stressad och skjuter utanför. I samband med deras målchans, så blir Amanda skadad och får gå av. Emma flyttar in i mitten och Dastida kommer in på kanten. Stundtals slarvar vi i vårt spel och försöker oss på svåra alternativ istället för det lätta. Vi tar ledningen i matchen genom att Jessica snyggt sätter en frispark från ganska långt håll. Hon skjuter både hårt och med känsla. Resten av halvleken har vi mest boll, men vi skapar inte många chanser. Blentarp frågar mest hur lång tid det är kvar och börjar verka trötta. Vi leder med 1-0 i paus.
 
 
I andra halvlek kommer Sandra M in på mittfältet och Johanna som högerback. Vi rivstartar andra halvlek och gör tidigt 2-0. Jessica spelar en fin boll till mig, som jag får vidare till Linnea. Linnea kommer lite ur läge, men vänder tillbaka och sätter bollen i öppet mål. Vi spelar med mycket mer fart och rörelse i andra halvlek. Samarbetet mellan Maggie och Linnea fungerar riktigt bra. Maggie tar löpning efter löpning och i en får hon bollen via en nickskarv av mig. Hon tar sig fram till straffområdet och spelar in till Caroline, som får med sig bollen och gör 3-0. 4-0 kommer efter att Dastida spelat ut bollen till mig på vänsterkanten. Jag når bollen ganska långt ner i straffområdet och spelar in bollen till Caroline, som har tagit en bra löpning och sätter bollen i öppet mål. Blentarp har inte mycket spel i andra halvlek och Sandra i mål behöver inte anstränga sig så mycket. De fortsätter att fråga efter hur mycket det är kvar och till slut säger domaren att han säger till när det är slut.;) Vi fortsätter att jobba på. Emma spelar klokt på mittfältet och fördelar bollarna bra. Hon ger mig ytterliggare ett bra läge och den här gången sätter jag bollen över målvakten. 5-0, som också blir slutresultatet.
 
 
Vi gör ett bra genrep och framför allt andra halvlek. Alla gör ett bra jobb både defensivt och offensivt. Kul att både höger- och vänsterkanten fungerade så bra. Dastida kommer in och vågar ta för sig och gå på många avslut. Johanna visar att vi har många bra backalternativ. Kul att spela tillsammans med Caroline i anfallet. Hon sliter hela matchen, vinner mycket boll och skapar lägen. Nu laddar vi för premiären på lördag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0