Scaniabadet och fotboll

I tisdags var det regnigt på förmiddagen, men efter lunch så åkte jag och Malva till Scaniabadet. Min bror kom också efter ett tag. Det var stora mörka moln ute över havet, men vi fick två timmar med sol. Vi gjorde några hopp från bryggorna. Malva sov mest, men var uppe lite i blåsten. När jag tog bussen hem, så öppnade sig himmeln. Folk på stan visste inte vart de skulle bli av och det var skönt att vara under tak då.
 
 
På kvällen var det dags för första träningen efter sommaren för mig. Jimmy och Malva var med. Vi var 13 stycken, men Claudio hävdade bestämt att Sanna och Emma skulle komma. Vi började med kvadraten och körde sen Engelska kvadraten. Vi körde sen teknik två och två runt halva planen. En kastade och en sprang. Jimmy fick hoppa in och Malva fick vara hos Milan och Anita. Vi spelade sedan med väggar. En timme in i träningen så dök då äntligen Sanna och Emma upp. Lite sent, men bättre sent än aldrig...;) Jimmy avslutade träningen med löpning och 21-15-9. Första rundan var med knäböj och höga hopp och andra rundan med situps och mountain climbers. Härligt att träna fotboll igen! En ny tjej var där, som inte hade tränat på länge, men hon var riktigt duktig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0