Julafton

Jag blev väckt av födelsedagsbarnet innan nio. Väldigt trött, men eftersom inte hennes pappa vaknade så blev jag klarvaken trots jag bara sovit två timmar. Vi gjorde oss i ordning och åkte till Hököpinge. Det blev god julfrukost. Malva "lekte" lite med barnen. Ebba 3 år gillade inte riktigt vad Malva gjorde och sa flera gånger: Ajabaja Malva. Plötsligt dök tomten upp. Direkt sa Ebba: Det är du pappa. Hon ville att han skulle ta av sig skägget och kläderna. Malva brydde sig inte, men hämtade sina paket. Hon fick en jättesöt docka och en låda med plastklossar. Jimmy fick russin och jag fick bakplåtspapper i silicon (tror jag). Ebba verkade riktigt nöjd med sin sminkdocka!
 

 
Vi åkte vid halv ett och körde förbi vårt hus. Det hade byggställningar runt om, men väggarna hade fått tegel och taket takpannor.
 
 
Vi kom till Sandby strax efter ett. Det blev sång för Malva och sedan fika. Malva var med på bild i tidningen, som mamma och pappa skickat in. Malva verkade inte så intresserad av sin tårta. Hon tog en clementinklyfta, men stoppade inte den i munnen. Hon kletade lite med grädden på bordet, men hon ville inte smaka. Min mamma verkade nästan lite besviken och ville komma på en ny tårta att baka. Plötsligt gapade hon när jag provade igen. Hon såg lite skeptisk ut när hon fick det i munnen, men sedan ville hon ha mer och mer. Det blev presentöppning. Malva fick kritor, badskum, kläder, träklossar, djurbok och en mjukiselefant. Elefanten var mysig att gosa med. Vi vilade sedan middag, jag och Malva. Därefter blev det julmat. Mamma, Anneli och Malva dansade sedan runt granen och busade. Sedan blev det julklappsutdelning och rimläsande. Alla verkade nöjda med sina julklappar. Vi hade dock lite problem med att få Malva att intressera sig för varje nytt paket. Hon tyckte väl hon fått tillräckligt. Hon fick nya badbyxor, skidglasögon, två pyjamaser, hårklämmor, såpbubblor och en pulka. Pulkan verkade roligast och hon ville sitta i den flera gånger under kvällen. Vi längtar tills snön kommer. Själv fick jag en snygg jacka, strumpor, trosor, stavmixer och pengar. Malva däckade vid niotiden och vi andra åt gröt och mackor. En mysig julafton!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0