Lucia

I torsdags var jag och Malva på badet. Hon gillar verkligen att bada! På kvällen bakade jag lussekatter. Malva sov under tiden jag gjorde degen, men var vaken när de skulle rullas ut. Inte så kul, när det tog så lång tid. Två russin hjälpte inte så länge. Det blev 36 goda lussekatter! Malva betedde sig lite konstigt när de var klara. Ugnen var fortfarande lite varm och hon slickade hela rutan. Kanske var det skönt för tungan eller var smutssmaken på glaset god?!?
 
 
På fredagen var vi tidigt på Kompassen. En förskola från Seved gick luciatåg. Barnen var kanske 4 år. Hur söta som helst och väldigt duktiga på sångerna. Jag var riktigt imponerad. Hade nog börjat gråta om Malva är så duktig, om några år.:) Vi stannade kvar en stund och lekte.
 
På eftermiddagen träffade vi Petra på Triangeln. Det blev en runda på Stadium, en hamburgare på Mc Donald's och en god yoghurtglass på något nytt ställe. Vi gick sedan hem till oss. Det blev flygande Jakob och tv-tittande. En lugn och mysig kväll!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0