Första uteträningen!

Igår var vi uppe tidigt och tvättade. Vi gick sen till MVC. Återbesöket gick bra och jag hade läkt som jag skulle. Barnmorskan var imponerad över Malvas hår och höll henne nästan hela tiden. Hon frågade också om hon fick gå och visa upp henne för de andra som jobbade där. Klart att hon fick det!
 
Vi åkte sen ut till Sandby. Malva var på toppenhumör och älskar sin babysitter. Hon kräktes också en del, men lika glad var hon för det.
 
På kvällen var jag med på första uteträningen. Ganska skönt väder, men det var ändå lite kallt om fötterna. Träningen inleddes med ringen och Jessica införde knäandet! Uppvärmningen var att en skulle springa mellan två som hade boll. Passningar, volley, knä-volley, bröst-volley och nick. Det blev riktigt flåsigt. Mina lår gillar inte att ta ner bollar och definitivt inte brösten. Aj vad det gjorde ont, när bollen kom på det vänstra bröstet. Vi körde sen snabba fötter. Kanske inte så snabbt för mig, men jag försökte. Vi fortsatte med tre kvadrater, där vi var tre i varje. Två skulle springa in och få ut bollarna i två varv. Vi hade sen en anfalls- och försvarsövning. Två mot en och därefter tre mot två. I början stod jag i mål. Det blev ganska kallt och var inte så lätt att ta alla stenhårda skott. Jag räddade två bollar från Matilda, men annars tog jag ingenting. Vi spelade sen fem mot fem. Jag var målvakt. Bra tempo och flera fina uppspel från båda lagen. Träningen avslutdes med snabba fötter och ett lugnt varv. För min del kändes det faktiskt bra, men jag kände inte mig så snabb och konditionen har varit väldigt mycket bättre. Skönt att vara i gång! Så länge det känns bra, så ska jag försöka vara med på det jag kan och så tränas väl allt upp efterhand.
 
Efter träningen var jag ganska trött och kände inte för att åka hem från Sandby. Det blev Malvas första natt borta, sen hon kom hem från BB. Det gick hur bra som helst. Först sov hon i vagnen, men efter amningen vid halv fyra fick hon sova hos mig. Hon var hur pigg som helst och låg och sprattlade med armar och ben. Inga skrik, så hon väckte inte någon i huset.
 
 
Idag har Mikael hjälpt mig att lämna in bilen på service. Nu ska jag packa och imorgon åker vi till Stockholm!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0