Tandläkaren

I tisdags åkte jag och Malva till Sandby för att jag skulle till tandläkaren. Det var första gången jag åkte själv med Malva i bilen och det gick jättebra. Vi var där lite tidigare och pappa bjöd på mat. Vi gick sen till tandläkaren och pappa passade Malva i vagnen. Jag hade ingen aning om att tandläkaren hade flyttat, så det var tur att pappa var med. Jag hade en tandläkare, som jag inte har haft tidigare och han var mycket mer hårdhänt än mina tidigare har varit. Han stack hårt i tandköttet vid alla tänder både fram och bak, så jag blödde så det såg ut som jag hade blivit misshandlad i munnen. Efter det här besöket, kan jag förstå de som har tandläkarskräck. Det har jag inte kunnat göra tidigare. Jag hade inte några hål och låg fortfarande i den bästa gruppen, men det skulle jag aldrig göra igen enligt tandläkaren. Vi får väl se. Pappa och Malva väntade utanför och vi gick till Ica. Där träffade jag Lina, som jag inte har sett på hur många år sedan sist. Vi köpte även lite fika på Evas innan vi gick hem. Mamma kom hem efter en stund och vi fikade. Vi åkte sen hem, efter att mamma hade fått mysa lite med Malva, som mest sov.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0